Blind chat via Omegle

14 08 2009

Beberapa minggu belakangan, kalau lagi bosen gak ada kerjaan, biasanya kalo gak buka e-mail(kalo ada message, baru buka fesbuk :p ), ngaskus, cari berita, blogwalking, ya chatting dengan orang gak dikenal via Omegle

Nah, saya ingin ngebahas soal Omegle. Mungkin sodara-sodara udah pada tau, atau lebih tau daripada saya…

Di Omegle ini, kita gak perlu mempunyai account terlebih dahulu. Tinggal klik Start a Chat, trusΒ  say Hi deh! Asiknya, karena kita gak tau siapa yang jadi lawan bicara kita disana…otomatis menuntut kemampuan kita untuk membawa arah pembicaraan agar menjadi lebih hangat, dan berlangsung lama tentunya. Disana disebutkan, bahwa pertanyaan semacamΒ  “asl” adalah membosankan…Jadi, cobalah untuk lebih kreatif lagi dalam mengwali percakapan πŸ™‚

asl is bored

asl is bored

Lucunya, berdasarkan pengalaman saya…bila saya menemukan lawan bicara yang sama-sama dari Indonesia…biasanya awal percakapan akan diawali seperti ini :

Stranger : Hi
You : hi…
Stranger : where u from?
You : Japan *jujur (jujur…saya bohong :p )
You : female/male?
Stranger : male
Stranger : u?
You : Female *jujur lagi
Stranger : cool…what’s your name??
Dan setelah percakapan-percakapan yang penuh kebohongan gak jelas, akhirnya pertanyaan pamungkas itu pun keluar :
Stranger : do you have facebook??
You : Oops…what a question! *saya ngakak
Stranger : :p

Dan, begitulah…sampai-sampai dia menunjukkan id-facebooknya, dan…ternyata tuh anak masih 15 tahun…!!! haiah…Berbeda dengan percakapan saya dengan seseorang dari Estonia (Estonia itu dimana yah?? :p ). Berikut percakapannya *sori kalo kepanjangan :

Connecting to server…
You’re now chatting with a random stranger. Say hi!
A word of advice: “asl” is boring. Please find something more interesting to talk about!
Stranger: hello
You: hello there
Stranger: and you are…
You: thanks πŸ™‚
Stranger: mΓΆh?!
You: may I know your name, stranger?
Stranger: Hannes
Stranger: I am from estonia
You: Ow…Hi Hannes…
Stranger: and your name is and you are from??
You: My name is Gungz, I’m from Indonesia
You: do you know Indonesia?
Stranger: yes
Stranger: an island
Stranger: in asia
Stranger: near thailand
Stranger: and java island and jakarta a capital
You: yep, you right! πŸ˜‰
You: cool!!
Stranger: and with many many people
Stranger: and u had a tsunami there too in 24 12 04
You: yes, it was a big disaster…
Stranger: i am from europe
You: and a big sadness
You: yep, I’ve found your country from google :p
Stranger: πŸ˜€
Stranger: bet how many peaple we have:D?
Stranger: people
You: Honestly, your country sounds strange to me πŸ™‚
Stranger: πŸ˜€
Stranger: we have snow here in winters
You: cool…I always want it here
Stranger: but we dont have rainforest as you do
You: ow..
Stranger: indonesian flag is like polands flag red and white
You: but the poland is the reverse side of ours πŸ™‚
Stranger: yes i know
Stranger: i am 15:P
You: are you male or female?sorry I cannot conclude it from your name
Stranger: πŸ˜€ xd male
You: I’m a male, too…
You: but it’s OK
You: nice to know you, Hannes πŸ™‚
Stranger: πŸ˜€
You: and oh, how old are you, Hannes?
Stranger: 15
You: ow…
You: like my brother…
You: I’m 23 years old
Stranger: r you working or studying
You: working…
You: as a web programmer
Stranger: oh cool
Stranger: where did you find this page
Stranger: i found it on estonian football forum
Stranger: from*
You: you mean, this Omegle?
Stranger: ye
You: from Indonesian forum, called : kaskus.us
You: it’s the largest indonesian forum here…
Stranger: do you live in Jakarta?
You: No…but I live in Bogor…But it’s still near Jakarta πŸ™‚
You: What is the capital of Estonia?
Stranger: Tallinn 400k peaple i live here too
Stranger: people*
You: Sorry, seems you know much about my country but I don’t πŸ™‚
You: ow
Stranger: Estonia is in European Union too
You: And you use the Euro too?
Stranger: not yet
Stranger: we have estonian kroons
Stranger: but in some years yes
Stranger: we will use euroe too
Stranger: euro
You: Ow…
You: have u ever been come to INdonesia? πŸ™‚
Stranger: noo:D
You: πŸ˜€
Stranger: never been in asia
You: Me too…never been OUTSIDE Asia :p
Stranger: oh i have been in egypt in sharm el sheikh this is in asia but far away from indonesia
You: oo…yes it is
You: Mm…what time is it now in Estonia?
Stranger: 13:24 day
Stranger: and there?
You: it’s now 17:24 day
Stranger: indonesia and estonia have completly other culture:P
You: ooh…absolutely
Stranger: what is the main religion in indonesia hinduism?
You: no…but Moslem
Stranger: k
You: we’re the biggest moslem country in the world
Stranger: in estonia only 50% people are religious
You: ow…and the rest of it?
Stranger: others dont believe anything:P
Stranger: like i
You: some kind of atheism?
You: or are u a jewish?
Stranger: dont know
Stranger: nono
Stranger: i am nothing:p
You: haha…and your parents too?
Stranger: yes
You: I have read about the satanist, do you know it?
Stranger: yes
Stranger: but i am not this too
You: ow…I have a little interest about the satanist
You: but I am not satanist too πŸ™‚
Stranger: πŸ˜€
You: I like black metal music πŸ™‚
Stranger: i know that indonesiat ruupia or something is very cheap i mean like 1000 ruupias =1 dollar or smth? or am i wrong?
You: yes, even our currency, the Indonesian Rupiah is worst
You: since the Economic Crisis on 1998
You: now 10400rupiah = 1 USD
Stranger: you know our football team plays against brazil today!!:D
You: oh I dunno…
You: is it?
Stranger: it is 100th annyversary in estonian football
Stranger: yes
You: cool..
You: and what is the score now?
Stranger: tho we r not good in football
Stranger: no te game starts at 20 15
Stranger: + 2 GMT
You: oh…
You: is it a friendly game or something else?
Stranger: friendly
You: cool…and all Brazilian stars came to estonia?? like Robinho, Ronaldinho etc
Stranger: ee robinho yes kaka hmm gilberto silva dida elano
Stranger: but no ronaldinho
Stranger: lucio
You: cool…I like brazilian footbal…it’s an art!
You: kaka is a brilliant football player
Stranger: kaka said to estonian press that this game will be as training:P
Stranger: yes i like kaka too
You: so, are you gonna watch the match?
Stranger: from tv
You: why don’t u watch it live??
You: I mean, u came to the stadium
Stranger: dunno ticket price was pretty big and stadion only helds 10000 spectators
Stranger: hosts*
You: haha…
You: lol
Stranger: so it vas 300 dollars
Stranger: was*
You: ouch…
You: it’s 3million rupiah’s here!
Stranger: ahhahahahah xd
You: too expensive…
Stranger: and football association had a problem they couldn sell all the tickets and now child without parents can go to the game thats very good desicion i think
You: ahaha..
Stranger: ohh my english is bad i wanted to say child who doesent have parents
You: do you play football, too?
You: oh it’s ok
You: me too…
Stranger: yes with friends sometimes
You: sorry for my bad english πŸ™‚
Stranger: Population
– July 2008 est. estimate 237,512,352[2] (4th)
You: what is the main language in estonie?
Stranger: so many peaople in indonesia!?!?!?!+
You: estonia
Stranger: estonia is
Stranger: estonian laguage i mean
Stranger: language
You: I dunno exactly..but it’s about 160million people
Stranger: we have only 1,3 million
Stranger: and 400000 live in capital
You: ow..
You: and do you live in the capital?
Stranger: so it is like everybody knows somebody who know him/her
Stranger: yes i live in Tallinn
You: nice
You: mm…may I know how is the Estonian language are? πŸ˜€
Stranger: hello= tere
Stranger: my name is= minu nimi on
You: lol…
You: what about : i love you in estonian? :p
Stranger: ma armastan sind
You: in indonesian : aku cinta padamu πŸ™‚
Stranger: padamu means love?
Stranger: and aku =i?
You: no… love is cinta
Stranger: okay
You: aku = I, cinta = love, padamu = you
You: πŸ™‚
Stranger: πŸ˜€
You: it’s fun to learn different language
You: πŸ™‚
Stranger: in school i learn russian english french and estonian but in home learn spanish too
You: hmm…what is the ancestor of the Estonians? is it Latinos or spanish?
You: I’ve never heard the estonian language πŸ˜€
Stranger: dont know what ancestor means but estonian language is from finno ugric languages
You: ow…
Stranger: finnish(finland) language is almost same
You: finland…ow…I’ve been on the convo with finland guy yesterday…
You: in this page, too
You: omegle
Stranger: cool:D:DD
Stranger: finland is our neighbour 70 km north over sea 2 hours by ferry
You: I gotta check the google maps for a while…to know exactly where your country is :p
Stranger: i give you a tip search moscow and then go 500 km to west and little bit up and there is estonia
You: ok..
You: yep I’ve found it!
Stranger: πŸ˜€
Stranger: nice little country:D
You: yeeah I think so
You: I think your ancestor is The USSR??
Stranger: dont know what ancestor is
You: hmm…
Stranger: but yes estonia was one part of ussr
Stranger: WAS
You: yeah I know, WAS πŸ˜€
Stranger: if u have time read about estonia someday:P
You: of course!
You: hmm…may I now your e-mail please?
You: I’m sorry but I gotta go now
Stranger: *sensor
Stranger: this is also my msn
You: ok..
Stranger: by then
You: mine is : *sensor
You: bye, new friend! πŸ™‚
Stranger: πŸ˜›
Your conversational partner has disconnected.
Bagi saya, menyenangkan bisa berbagi dan mengetahui kebudayaan dan kebiasaan yang biasa orang dari negara lain lakukan.

Tips : tanyakan darimana asal lawan bicara Anda terlebih dahulu, kalau dari Indonesia…selanjutnya,terserah Anda mau diapain :p

Advertisements